Rekonstrukce trati Železná Ruda – Klatovy byla stavbou železniční infrastruktury, trvalou liniovou stavbou a měla charakter rekonstrukce stávající trati.
Výstavba nových nástupišť a přístupových cest byla realizována ve všech stanicích a v zastávce Hojsova Stráž-Brčálník. Rovněž ve všech stanicích, kromě žst. Klatovy, bylo vybudováno nové zabezpečovací zařízení a moderní sdělovací zařízení. Trať je dálkově řízena z nově zřízeného pracoviště dispečera v žst. Železná Ruda – Alžbětín. Trať byla vybavena dálkovým ovládáním elektrického ohřevu výměn výhybek, osvětlením přístupových cest a nástupišť a odečtů energie.
Konstrukce nástupišť byla provedena včetně pokrytí deskami s vodící linií pro slabozraké a nevidomé. Bezbariérové přístupy byly provedeny na všech nástupištích formou přechodů a ramp s nezbytnými prvky v podobě zábradlí, hmatových štítků, orientačních hlasových majáčků a systému značení pro cestující.
V rámci stavby byly také zmodernizovány stávající přejezdy, kde byly použity nové materiály přejezdových konstrukcí tlumící hluk a vibrace od silniční dopravy. Nově byly přejezdy vybaveny zabezpečovacím zařízením.
Na této jednokolejné neelektrifikované trati celostátní dráhy o celkové délce 49,181 km, je i po rekonstrukci provozována především osobní přeprava. Stavba byla úspěšně realizována v náročných horských podmínkách s minimem přístupových cest k rekonstruované trati a s nutností respektovat pravidla ochrany přírody v Chráněné krajinné oblasti Šumava.